Tη χορήγηση της τέταρτης παράτασης της προθεσμίας περαίωσης των εργασιών του
υποέργου 1 με τίτλο: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΟΥ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΠΗΛΙΑΣ- ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ – Β΄ΦΑΣΗ)»,
μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2024 ενέκρινε η Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Στην εισήγησή του ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Περιφερειάρχης Δημ. Κουρέτας, στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Την αρ.πρωτ.1490/02-01-2024 διατύπωση γνώμης της Διευθύνουσας Υπηρεσίας για χορήγηση παράτασης περαίωσης των εργασιών, η οποία αναφέρει ότι: Στην διάρκεια εκτέλεσης των εργασιώνδιαπιστώθηκε ότι η αρχική μελέτη οδοποιίας με συνολικό μήκος 14.929 μέτρα, δεν αντιμετώπιζε ουσιαστικά το πρόβλημα ξεύρεσης πραγματικών χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών που θα προερχόταν από τις εκσκαφές καθώς οι χαρακτηρισμένοι από την αρχική μελέτη χώροι απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καθώς είτε ήταν ιδιωτικοί χώροι είτε δασικές εκτάσεις στις οποίες μας απαγορεύτηκε η ρήψη των υλικών.
Για τον ανωτέρω λόγο σταμάτησαν οι εργασίες εκσκαφών και αναζητήθηκαν νέοι χώροι ρήψης πλεοναζόντων υλικών. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε καθυστέρηση των εργασιών του έργου. Παράλληλα εκπονούνταν από την Υπηρεσία μας, λόγω λήξης των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων, η τροποποίηση – επανέκδοση της άδειας των νέων περιβαλλοντικών όρων, που όμως και πάλι δεν αντιμετώπιζε το πρόβλημα εξεύρεσης των χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών, (διότι η περιοχή είναι δασική, δεν υπάρχουν ούτε ιδιωτικές αλλά ούτε δημοτικές εκτάσεις), για την υλοποίηση ολόκληρου του έργου και όχι των τμηματικών εργολαβιών που μέχρι σήμερα υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στον οδικό άξονα μετά από την εξεύρεση των απαραίτητων πιστώσεων.
Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η τροποποίηση της αρχικής μελέτης με αρ.πρωτ.109300/3885/28-09-2016 (ΑΔΑ:6Κ4Δ7ΛΡ-0ΔΟ) της σύμβασης «ΟΔΟΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΠΗΛΙΑΣ-ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΡΟΣ ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ» με συνολικό μήκος 14.929 μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το παρόν αλλά και μελλοντικό πρόβλημα των χώρων απόθεσης των πλεοναζόντων υλικών, έτσι ώστε αναλόγως της εξεύρεσης των απαιτούμενων πιστώσεων να είναι δυνατή η υλοποίηση του έργου».
Τέλος είναι γνωστό ότι η θέση του έργου βρίσκεται σε υψόμετρο 1.000μ., γεγονός που καθιστά αδύνατη την εκτέλεση εργασιών όπως εκσκαφές τεχνικών, σκυροδετήσεις οχετών αγωγών, πλακοσκεπών οχετών, υπενδεδυμένων τάφρων, τοίχων αντιστήριξης, κλπ στην επερχόμενη χειμερινή περίοδο από Νοέμβριο 2023 έως και Φεβρουάριο – Μάρτιο 2024, σύμφωνα με την τεχνικές προδιαγραφές σκυροδετήσεων αλλά και την πολυετή εμπειρία της Υπηρεσίας σε υλοποίηση έργων ορεινής οδοποιίας.