Να προχωρήσει το έργο κατασκευής του ποδηλατοδρόμου στην οδό Δ. Λάππα αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας το απόγευμα της Τετάρτης.
Όπως σας ειχε ενημερώσει στις αρχές του μήνα ο «Νέος Αγών» με σχετικό ρεπορτάζ, σκοπός του έργου είναι αφενός μεν η ασφαλής κίνηση των ποδηλάτων στις οδούς της πόλης, αφετέρου η καλλιέργεια στους πολίτες μιας εναλλακτικής αντίληψης σχετικά με την κινητικότητα στον αστικό ιστό, που θα οδηγήσει σε μια πιο ανθρώπινη πόλη, φιλική και πολιτισμένη.
Το σώμα ενέκρινε την μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, που προβλέπει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου σε όλο το μήκος της Λάππα αλλά και στην οδό Αλ. Παναγούλη.
Η μελέτη αφορά στην κατασκευή λωρίδας ποδηλάτου στην οδό Δημητρίου Λάππα σε όλο της το μήκος, από την οδό Σαρανταπόρου έως την οδό Αλ. Παναγούλη και στην οδό Αλ. Παναγούλη από την οδό Δ. Λάππα έως την οδό Υψηλάντου και τη σύνδεσή του με τον ποδηλατόδρομο της οδού Υψηλάντου.
Το έργο αποτελεί επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων με την κατασκευή νέων διαδρομών που συνδέουν το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμων με γειτονιές όπου υπάρχουν συγκεντρωμένες σχολικές και αθλητικές χρήσεις.
Μελέτη
Η μελέτη προβλέπει στην οδό Δ. Λάππα, αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτου μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50 μ., παράλληλης ροής με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία, βαμμένη με ειδικό ακρυλικό χρώμα διαγράμμισης, κόκκινης απόχρωσης συνδυασμένο με τα κατάλληλα μικρά γυάλινα σφαιρίδια για μεγαλύτερη ανακλαστικότητα.
Ο διαχωρισμός μεταξύ της λωρίδας κίνησης του αυτοκινήτου και του ποδηλάτου, επιτυγχάνεται με μη υπερβατό κράσπεδο (διαχωριστής κυκλοφορίας) κατασκευασμένο από ελαστικό υλικό πλάτους 25 εκατοστών και ύψους 10 εκατοστών, που τοποθετείται αξονικά επί συνεχούς γραμμής λευκού χρώματος πάχους 30 εκατοστών, από ειδικό ακρυλικό χρώμα διαγράμμισης.
Ο διαχωριστής κυκλοφορίας είναι κατασκευασμένος από υλικό υψηλής ελαστικότητας και έχει κωνική διατομή για να εξασφαλίζει την ασφάλεια στα διερχόμενα οχήματα (ποδήλατα και μηχανοκίνητα οχήματα), σε περίπτωση πρόσκρουσης σε αυτόν και θα έχει μεγάλη αντοχή σε θραύση και συγκεκριμένη επεξεργασία προκειμένου να έχει μεγάλη διάρκεια ζωής.
Το χρώμα του διαχωριστή κυκλοφορίας θα είναι μαύρο και στις πλαϊνές του επιφάνειες θα φέρει διαμήκη θερμοπλαστικά αντανακλαστικά στοιχεία κίτρινου χρώματος πλάτους 3,5 εκ.
Το μήκος του κάθε τμήματος διαχωριστή είναι 1,00 μ, η σύνδεσή του επί του οδοστρώματος γίνεται με δύο βύσματα. Η τοποθέτηση του επί του οδοστρώματος δεν θα είναι συνεχής, αλλά θα υπάρχει κενό 30 εκ. μεταξύ του κάθε τμήματος 1,00 μ. για να είναι δυνατή η απορροή των υδάτων του οδοστρώματος στα υπάρχοντα φρεάτια.