Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον που καταγράφεται στο Νομό Καρδίτσας για την έκδοση νέας ταυτότητας. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνει κανείς από το γεγονός ότι μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έχουν κλειστεί όλα τα διαθέσιμα ραντεβού μέχρι και τέλος Οκτωβρίου.
Όποιος ενδιαφέρεται να εκδώσει νέα ταυτότητα θα πρέπει να γνωρίζει ότι πλέον τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά ραντεβού είναι από τις αρχές Νοεμβρίου και μετά. Για τους πολίτες που πρέπει να βγάλουν επειγόντως ταυτότητα λόγω απώλειας ή φθορών υπάρχουν ελάχιστα έκτακτα ραντεβού τα οποία μπορούν να κλείσουν απευθυνόμενοι στο γραφείο ταυτοτήτων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καρδίτσας.
Πάντως όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν το επόμενο διάστημα ή θα χρειαστούν νέα ταυτότητα για άλλους λόγους (εξετάσεις κλπ) καλό είναι να φροντίσουν να κλείσουν έγκαιρα ραντεβού καθώς υπάρχει χρόνος αναμονής τουλάχιστον 1,5 μήνα. Όπως είναι γνωστό η ηλεκτρονική πλατφόρμα άνοιξε την περασμένη Δευτέρα ώστε να προγραμματίζουν οι πολίτες ψηφιακά το ραντεβού τους μέσω του gov.gr και κλείστηκαν ήδη- σε πανελλαδικό επίπεδο- 13.500 ραντεβού.
Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν νέα ταυτότητα σε 367 σημεία σε όλη τη χώρα, ενώ από τη στιγμή κατάθεσης των δικαιολογητικών μέχρι και την έκδοση της νέας ταυτότητας θα μεσολαβούν 5 με 6 ημέρες. Οι νέες ταυτότητες θα έχουν μικρότερο μέγεθος (περίπου όσο μια πιστωτική κάρτα) και το παράβολο για την έκδοσή τους έχει καθοριστεί στα 10 ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως τα παλαιά δελτία ταυτότητας θα ισχύουν έως τις 3 Αυγούστου 2026. Μετά από αυτή την ημερομηνία, όλοι οι πολίτες υποχρεωτικά θα πρέπει να εκδώσουν νέα ταυτότητα. Πάντως, για μερικούς ακόμη μήνες από τις νέες ταυτότητες θα λείπει ο προσωπικός αριθμός, ο οποίος αναμένεται να προστεθεί από τον Δεκέμβριο, δεδομένου ότι το σχετικό πληροφοριακό σύστημα δεν είναι ακόμη έτοιμο.
Η διαδικασία
Πώς εκδίδεται η νέα ταυτότητα: Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του Αρχή έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρίζει τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού:
ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο, θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί, ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ ώρες πριν. Είκοσι τέσσερις ώρες πριν και δύο ώρες πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Τζένη Σουλτανιά