Υποτονική είναι η κίνηση στην αγορά της Καρδίτσας ένα μήνα μετά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων και περίπου δύο εβδομάδες πριν τη λήξη τους. Ο τζίρος των καταστημάτων καταγράφει κάμψη συγκριτικά με πέρυσι, γεγονός που αναμφίβολα προβληματίζει τους επαγγελματίες και συνολικότερα τον εμπορικό κόσμο της περιοχής.
Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Ν.Α» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Περικλής Κορκώτσιος, κάποτε στις χειμερινές εκπτώσεις το κοινό έσπευδε να αγοράζει τα προϊόντα που επιθυμούσε προτού εξαντληθούν. Εικόνα που απέχει πολύ από τη σημερινή πραγματικότητα, καθώς το κοινό περιορίζεται στις απαραίτητες αγορές, με την προϋπόθεση ότι το επιτρέπει ο ατομικός και οικογενειακός «κουμπαράς».
Αναφερόμενος στην κάμψη της αγοραστικής κίνησης και του τζίρου, στέκεται στο γεγονός πως στην τοπική αγορά δεν υπάρχει εισροή εισοδήματος. Η αγορά ακολουθεί τις εξελίξεις σε μια κλειστού τύπου τοπική οικονομία, σε αντίθεση με τις τουριστικές περιοχές ή τις μεγάλες εμπορικές αγορές όπου εισρέει ξένο εισόδημα. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ανακυκλώνεται το ίδιο πελατολόγιο» επισημαίνει μεταξύ άλλων.
«Καλή η αλλαγή της ψυχολογίας που ακούμε, αλλά δεν αρκεί όταν η τσέπη είναι άδεια» σημειώνει η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου κ. Ρούλα Νιάκα. Υπογραμμίζει ότι οι έμποροι έχουν προχωρήσει σε μεγάλες εκπτώσεις και το ανησυχητικό είναι η απουσία ενδιαφέροντος από το καταναλωτικό κοινό. Στέκεται επίσης στο γεγονός ότι έχει περιοριστεί η αγοραστική δύναμη του καταναλωτικοί κοινού της υπαίθρου, επισημαίνοντας ότι τα αγροτικά νοικοκυριά αποτελούν διαχρονικά τον αιμοδότη της εμπορικής αγοράς.
Πάντως σε ότι αφορά την ακριβή εικόνα των χειμερινών εκπτώσεων, αυτή θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωσή τους στο τέλος του μήνα. Τα πρώτα στοιχεία σύμφωνα με τη Διοίκηση του Συλλόγου δείχνουν ότι ο τζίρος κινείται σίγουρα πιο κάτω από την αντίστοιχη περσινή, περίπου 20-30% ανάλογα με το εμπόρευμα. Στις τάξεις των εμπόρων, επικρατεί προβληματισμός, καθώς υποτονική κίνηση συγκριτικά με πέρυσι καταγράφηκε και στην εορταστική περίοδο που προηγήθηκε των εκπτώσεων.
Παράλληλα η διοίκηση ξεκαθαρίζει ότι ο Εμπορικός Σύλλογος έχει ταχθεί πολλές φορές όλα αυτά τα χρόνια υπέρ της καθιέρωσης δύο δυνατών περιόδων εκπτώσεων, χειμώνα -καλοκαίρι, διευκρινίζοντας ότι οι παρατεταμένες εκπτώσεις και προσφορές αποδυναμώνουν τον θεσμό, ενώ σε συνδυασμό με το Κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων ευνοούνται οι πολυεθνικές και οι μεγαλύτερες εμπορικές αγορές.