Ακύρωση απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής για το Παυσίλυπο από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας

ΕΚΑΝΕ ΔΕΚΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΩΝ Κ. ΞΥΛΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ Γ. ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΛΕΚΤΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΙΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Στην ακύρωση της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής (εδώ σχετικό ρεπορτάζ του Νέου Αγώνα) του Δήμου Καρδίτσας που αφορούσε την έγκριση του πρακτικού ΙΙ της επιτροπής διαγωνισμού για το έργο «Ανάπλαση Πάρκου Παυσιλύπου και Πλατείας Πλαστήρα» προϋπολογισμού 6.451.612,90 ευρώ προχώρησε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας -Στ. Ελλάδος.

Η Αποκεντρωμένη, όπως καταγράφει ο Νέος Αγών, έκανε δεκτή την προσφυγή των Σβάρνα Ιωάννη, Ξυλομένου Κωνσταντίνου, δημοτικών συμβούλων & μελών της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Καρδίτσας οι οποίοι προσέβαλαν την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής για έλλειψη νόμιμης αιτιολογίας (αναλυτικότερα πιο κάτω).

Κατά της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον της επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006, στην έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης.

Αναλυτικά η απόφαση ακύρωσης από την Αποκεντρωμένη ΕΔΩ

Η Αποκεντρωμένη έκανε δεκτές τις προσφυγές των κ.κ. Ξυλομένου και Σβάρνα, απορρίπτοντας όμως να εξετάσει εκείνες των πρώην Δημάρχων Καρδίτσας Δημήτρη Αρχοντή, Φ. Αλεξάκου και Δ. Βερίλλη καθώς και του πρώην  Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Ε. Γαλούση.

Σύμφωνα με την απόφαση, από το Πρακτικό ΙΙ της επιτροπής του Διαγωνισμού, προκύπτει ότι τα μέλη της επιτροπής, βαθμολόγησαν τα επιμέρους κριτήρια χωρίς να περιλαμβάνεται λεκτική διατύπωση της κρίσης τους ανά κριτήριο παρά τη ρητή αναφορά του νόμου περί σχετικής υποχρέωσης.

“Όπως έχει άλλωστε κριθεί, κατά το στάδιο αξιολόγησης και βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών των συμμετεχόντων, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να αιτιολογεί στο οικείο πρακτικό τη δοθείσα στους διαγωνιζόμενους βαθμολογία στα επιμέρους κριτήρια της διακήρυξης, εξειδικεύοντας τη βαθμολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά κάθε τεχνικής προσφοράς, ώστε να αναδεικνύονται έτσι τα σημεία υπεροχής ή υστέρησης εκάστης. Η απλή παράθεση μόνο βαθμών στα ανωτέρω κριτήρια δεν συνιστά την απαιτούμενη από τις θεμελιώδεις αρχές της διαφάνειας του διαγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης όσων συμμετέχουν σ’ αυτήν αιτιολογία, δοθέντος ότι μόνη η αριθμητικώς εκφραζομένη αξιολόγηση δεν επιτρέπει στις ελεγκτικές αρχές, να διαγνώσουν την πραγματική βάση της εκτίμησης που οδήγησε στην καθ’ έκαστον εξατομικευμένη κρίση. Αν επιτρεπόταν η αξιολόγηση των προσφορών να αποτυπώνεται μόνον αριθμητικός, θα παρεχωρείτο διακριτική ευχέρεια στα αξιολογούντα όργανα ασύμβατη με τις ως άνω θεμελιώδεις αρχές, δημιουργώντας ευρύτατα περιθώρια αυθαιρεσίας. Για την ταυτότητα δε του νομικού λόγου, η κατά τα ανωτέρω όχι μόνον αριθμητική αιτιολόγηση είναι απαραίτητη τόσο στην περίπτωση υποβολής μιας και μόνο τεχνικής προσφοράς, όσο και στην περίπτωση κατά την οποία η τεχνική προσφορά βαθμολογείται ως προς επιμέρους κριτήριο με βαθμό 100, το οποίο υποδηλώνει ότι αυτή καλύπτει ακριβώς τις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές” αναφέρει μεταξύ άλλων η απόφαση.