Σε προσδιορισμό των περίπου 25 κατηγοριών μέσα απ’ τις οποίες κάθε σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ θα δημιουργεί το “καλάθι του νοικοκυριού” με 50 βασικά προϊόντα δεσμευόμενο να διατηρήσει όσο το δυνατόν σταθερές τις τιμές, αναμένεται να προβεί σήμερα η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του newmoney.gr ήδη σε ένα ποσοστό 90% οι κατηγορίες, που θα συνοδεύονται από συγκεκριμενοποιήσεις επί προϊόντων, έχουν «κλειδώσει». Το τελικό «οκ» αναμένεται να δοθεί σε σύσκεψη σήμερα μεταξύ του υπ. Ανάπτυξης κ. Αδωνι Γεωργιάδη και των υπηρεσιακών παραγόντων υπό τον ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.
Πηγές από το Υπ. Ανάπτυξης εξηγούσαν πως στόχος δεν είναι μόνο η συμπερίληψη κάποιων κατηγοριών βασικών καταναλωτικών αγαθών για την προφύλαξη κάθε νοικοκυριού, και κυρίως των ευάλωτων που σήμερα δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις, αλλά και η όσο τον δυνατόν εξειδίκευση τους για λόγους παρακολούθησης της εξέλιξης των τιμών αλλά και της δυνατότητας σύγκρισης από μέρους των καταναλωτών.
Έτσι δίπλα στις γενικές αναφορές όπως πχ «άλευρα», «ζυμαρικά», «όσπρια», «είδη προσωπικής υγιεινής», «απορρυπαντικά» κ.ο.κ. θα υπάρχει και περαιτέρω εξειδίκευση, όπως π.χ. χαρτί υγείας με συγκεκριμένα ρολά, βρεφικές πάνες με βάση συγκεκριμένες συσκευασίες, κ.ο.κ.
Σύμφωνα με τις ίδιες ασφαλείς πληροφορίες το «καλάθι του νοικοκυριού» θα συμπεριλαμβάνει αυτά που σήμερα θεωρούνται ανελαστική δαπάνη για ένα νοικοκυριό με μία όμως πιο ευρεία έννοια και πατώντας έτσι πάνω σε ποιοτικά στοιχεία. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πολύ σοβαρά να ενταχθεί στο «καλάθι» και κατηγορία αναψυκτικών παρότι δεν θεωρείται προϊόν άμεσης ανάγκης.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως στην κατηγορία του «καφέ» θα περιλαμβάνονται τρία προϊόντα: ο ελληνικός καφές, ο στιγμιαίος και ο γαλλικός. Αντίθετα οι συσκευασίες του espresso δεν πρόκειται να ενταχθούν παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αρκετές εισηγήσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Σύμφωνα με πηγές απ’ το υπ. Ανάπτυξης το σκεπτικό ήταν ότι το «καλάθι» δεν πρέπει να «ξεχειλώσει» γιατί θα υπονόμευε την επιτυχία του μέτρου συγκράτησης των τιμών σε προϊόντα που θεωρούνται βασικά και χρησιμοποιούνται κυρίως απ’ τον ευάλωτο πληθυσμό.
Μάλιστα οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ο σαφής προσδιορισμός των προϊόντων που θα ενταχθούν θα βοηθήσει ώστε μέσα απ’ την πλατφόρμα e-καταναλωτής όχι μόνο να μπορεί να κάνει τις συγκρίσεις του ο καταναλωτής αλλά και το ίδιο το υπουργείο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να είναι σε θέση να βλέπουν την εξέλιξη των τιμών πάνω σε συγκεκριμένη πλατφόρμα προϊόντων. Όπως εξηγούσαν, αυτό αργότερα μπορεί να «εργαλειοποιηθεί» ώστε να γίνονται παρεμβάσεις όπου χρειάζεται.
Πηγή: protothema