Πιθανώς τέλος Απριλίου η ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου στην Καρδίτσα (φωτο)

Εργασίες στην έξοδο στο δρόμο προς Μητρόπολη και στον κόμβο στο τέρμα της οδού Ταυρωπού εκτελεί το συνεργείο

Στην έξοδο προς το δρόμο για Μητρόπολη έφθασαν οι εργασίες οδοστρωσίας για την εργολαβία ολοκλήρωσης του περιφερειακού δακτυλίου (στο ύψος του ΟΣΕ) στην Καρδίτσα.

Το έργο παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας: κατασκευή τμήματος από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη – Β’ Φάση βρίσκεται στην τελική ευθεία όπως σας ενημέρωσε στα μέσα Φεβρουαρίου με σχετικό ρεπορτάζ ο Νέος Αγών.

Συγκεκριμένα γίνονται οι εργασίες τελικής οδοστρωσίας και προσαρμογής του δικτύου επί του κόμβου στο τέρμα της οδού Ταυρωπού, ενώ όπως μας ανέφερε σήμερα ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καρδίτσας Κώστας Τέλιος, από τον εργολάβο υπάρχει διαβεβαίωση ότι εφόσον οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Απριλίου. Ωστόσο, η Περιφέρεια έχει δώσει προθεσμία μέχρι το τέλος Μαΐου.

Το έργο προβλέπει σύμφωνα με τη μελέτη περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του κύριου οδικού τμήματος παράκαμψης Καρδίτσας από την έξοδο προς Μητρόπολη (οδός Ταυρωπού) έως την έξοδο προς Αγιοπηγή (οδός Κουμουνδούρου).

Συνοπτικά το αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει  :

– Τη διαπλάτυνση- κατασκευή του κύριου οδικού τμήματος από την έξοδο προς Μητρόπολη έως έξοδο προς Αγιοπηγή. Στην κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7.0 μ, πεζοδρόμιο και διαχωρισμένη κυκλοφορία με κρασπεδωμένη κεντρική νησίδα πλάτους 2.0μ .

-Την κατασκευή ενός (1) Ισόπεδου Κόμβου στο εν λόγω οδικό τμήμα (Ι.Κ. Καραΐσκάκη) για τη σύνδεση της κύριας οδικής αρτηρίας με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Ο κόμβος αυτός θα είναι σηματοδοτούμενος για την ασφαλή πρόσβαση στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού. Ο κόμβος επιτρέπει την δεξιά αλλά και την αριστερή στροφή προς την οδό Καραΐσκάκη καλύπτοντας όλες τις κινήσεις.

– Τη προσαρμογή του εν λόγω οδικού τμήματος στον ήδη κατασκευασμένο Κόμβο επί της οδού Κουμουνδούρου και στον κόμβο της οδού Ταυρωπού.

– Τη κατασκευή παράπλευρης οδού αστικού τύπου   όπου οι τοπικές συνθήκες το επέτρεπουν.

– Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος του έργου, παραπλεύρως του ορίου απαλλοτρίωσης της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, ύψους 2,50m, συνολικού μήκους 1.100m περίπου. Η εν λόγω περίφραξη δύναται με διττό τρόπο  να καλύψει την έλλειψη περίφραξης σε πολλά τμήματα εντός του κατοικημένου ιστού της πόλης ή την μη συντηρημένη επαρκώς (λόγω συχνών βανδαλισμών) περίφραξη αλλά και να μειώσει την όχληση της κατοικημένης περιοχής από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού.
– Τη διαμόρφωση δεξιά και αριστερά από το χώρο του Σταθμού, χώρων στάθμευσης σε θέσεις που να μην επηρεάζουν τον περιβάλλοντα χώρο. Καθώς επίσης προβλέπεται κατάλληλη εσοχή για στάθμευση λεωφορείων που θα εξυπηρετούν την πρόσβαση στο Σταθμό αλλά και την γύρω περιοχή καθώς και χώρων  στάθμευσης ΤΑΧΙ.

 Προσβασιμότητα πεζών και ΑΜΕΑ

Για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ, θα γίνει κατάλληλη διαμόρφωση των κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών) των πεζοδρομίων, στις θέσεις των προβλεπόμενων διαβάσεων πεζών, ενώ θα κατασκευαστεί και οδηγός όδευσης τυφλών, για την εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα όρασης. Συγκεκριμένα, ο οδηγός όδευσης τυφλών θα γίνει στο πεζοδρόμιο που αναπτύσσεται μεταξύ του σταθμού και του κόμβου Κουμουνδούρου.

Επίσης έχει προβλεφθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, και η δυνατότητα στάθμευσης “ΑΜΕΑ” στους διαμορφωμένους χώρους στάθμευσης .

ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ

  • Η συλλογή των ομβρίων του καταστρώματος υλοποιείται με κατάλληλα κιβώτια αποχέτευσης και υδροσυλλογής τα οποία διαθέτουν πλευρικά ανοίγματα σε κατάλληλες θέσεις και τοποθετούνται στην οριογραμμή της οδού και έξω από τις κύριες λωρίδες κυκλοφορίας.

    ΣΗΜΑΝΣΗ -ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΔΟΥ

Προβλέπεται η τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης μόνιμης σήμανσης και Σ.Α.Ο., σύμφωνα με την εγκεκριμένη οριστική μελέτη οριζόντιας – κατακόρυφης σήμανσης και ασφάλισης

Η ασφάλιση του έργου επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες εργασίες:

  • Την τοποθέτηση μονόπλευρων πλευρικών μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας (Σ.Α.Ο.) τοποθετημένα με έμπηξη κατά μήκος της κύριας αρτηρίας επί της κεντρικής νησίδας.
  • Την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στις θέσεις όπου θα κατασκευαστούν τοίχοι αντιστήριξης και στην άκρη του πεζοδρομίου της κύριας αρτηρίας με σκοπό την ασφάλεια των πεζών και καθοδήγησή τους στις προβλεπόμενες πεζοδιαβάσεις.
  • Την τοποθέτηση περίφραξης σιδηροδρομικής γραμμής στη δεξιά οριογραμμή, περί τις Χ.Θ. 4+350 έως Χ.Θ. 4+600.

ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ

Στο έργο θα γίνει εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλο το μήκος του.  Ο σχεδιασμός του συστήματος ηλεκτροφωτισμού του έργου θα είναι για εγκατάσταση συνεχούς ηλεκτροφωτισμού. Τα φωτιστικά σώματα οδικού φωτισμού τύπου βραχίονα, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με φωτεινές πηγές τεχνολογίας διόδων φωτοεκπομπής (LED), προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας – έως και 85%
  • Καλή απόδοση χρωμάτων, καθιστώντας ευκολότερο για τους χρήστες τον προσανατολισμό τους
  • Μεγάλη διάρκεια ζωής – μέχρι και 100.000 ώρες, με αποτέλεσμα σε λιγότερο συντήρηση
  • Ενιαίο, υψηλής ποιότητας λευκό φώς.