ΛΑΣΥ Θεσσαλίας: Καμία θετική απάντηση του περιφερειάρχη στην επερώτηση για προβλήματα που βασανίζουν ορεινά χωριά του Δ. Καρδίτσας

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (17/2/23), αλλά και 3 φορές παλαιότερα, η Λαική Συσπείρωση, είχε καταθέσει επερώτηση για τρία χρονίζοντα προβλήματα των ορεινών χωριών του Δήμου Καρδίτσας και ειδικότερα:
Α) για τη μη ένταξη στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, της αποκατάστασης των ζημιών από τον ΙΑΝΟ στα οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι, Β) για τη μη χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου και κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα και Γ) για τη μη τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» μεταξύ Νεράϊδας και Καροπλεσίου.
Δυστυχώς για ακόμη μια φορά από την απάντηση του περιφερειάρχη δεν προέκυψε κάποια θετική απάντηση για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων. Συγκεκριμένα:
Σχετικά με την αποκατάσταση των οδικών τμημάτων Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι, που έμειναν κατά περίεργο τρόπο έξω από την εργολαβία των 143.000.000 ευρώ που πήρε και εκτελεί η ΤΕΡΝΑ, για αποκατάσταση ζημιών του «ΙΑΝΟΥ» στο επαρχιακό δίκτυο του δήμου Καρδίτσας. Ο κ. περιφερειάρχης απάντησε ότι υπάρχει νομικό πρόβλημα που δεν επιτρέπει την ένταξή τους στην εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, οπότε δεν φαίνεται να υπάρχει άμεσα θετική προοπτική, αφού ούτε η περιφέρεια έχει τη δυνατότητα να κάνει αυτά τα έργα στην παρούσα φάση, ούτε το υπουργείο υποδομών ανακοίνωσε κάτι συγκεκριμένο.
Σε ότι αφορά το ερώτημα μας γιατί η Περιφέρεια δεν συντηρεί τον υπάρχοντα δρόμο, δεν καθαρίζει τα γεμάτα πέτρες ρείθρα του, αφήνοντας τα όμβρια να τρέχουν στο οδόστρωμα μεγαλώνοντας συνέχεια τις ζημιές του, μας απάντησε ότι θα δει τι μπορεί να κάνει.

Σχετικά με τον «Παραμεγδόβιο» επαρχιακό δρόμο Καρδίτσας – Καρπενησίου και την γέφυρα στον Μέγδοβα, που περιμένουν εδώ και πολλά χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής, από την απάντηση του κ. περιφερειάρχη, προκύπτει ότι θα περιμένουν αρκετό καιρό ακόμα αν δεν κινητοποιηθούν μαζικά.
Ο κ. περιφερειάρχης στην προηγούμενη επερώτηση της Λαικής Συσπείρωσης (27/7/22), μας είχε απαντήσει, ότι η παραλαβή της οριστικής μελέτης για την κατασκευή των 8 χλμ, του «παραμεγδόβιου» χωματόδρομου θα γινόταν στα τέλη Δεκεμβρίου του 2022. Τώρα μας είπε ότι προβλέπεται να παραληφθεί στις 30 Οκτωβρίου 2023, μπορεί και το 2024, γιατί προέκυψαν νέα τεχνικά προβλήματα που πρέπει να μελετηθούν. Αν έτσι εξελιχθούν τα πράγματα, κατασκευή των 8 χλμ. του παραμεγδόβιου δρόμου από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας και της γέφυρας στον Μέγδοβα, θα περάσουν αρκετά χρόνια για να δούμε.
Σε ότι αφορά το ερώτημα μας για τη μη χαλικόστρωση των 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου από την πλευρά της Καρδίτσας, επανέλαβε την προηγούμενη αρνητική απάντησή του, γιατί θεωρεί πως θα χαλάσει απο τις βροχές και θα ήταν άδικη σπατάλη χρημάτων. Επομένως ο δρόμος αυτός θα παραμείνει χωματόδρομος.

Τέλος, σε σχέση με την μη τοποθέτηση γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» στον Μέγδοβα, ανάμεσα σε Νεράϊδα και Καροπλέσι.
Ο κ. περιφερειάρχης δεν μας απάντησε αν ο στρατός θα παραχωρήσει την γέφυρα τύπου «Μπέλευ», από τη θέση «Καραϊσκάκης» στο Μουζάκι, που είχε πέσει από τον ΙΑΝΟ και θα κατασκευαστεί εκεί νέα, ούτε πολύ περισσότερο το πότε θα τοποθετηθεί αν την παραχωρήσει ο στρατός. Είπε θα κάνει επαφή με τον στρατηγό.
Στο ερώτημά μας, αν θα προχωρήσει η περιφέρεια σε τοποθέτηση νέας γέφυρας απο προκάτ σκυρόδεμα, σε περίπτωση που δεν δοθεί από το στρατό η γέφυρα «Μπέλευ», από τη θέση «Καραϊσκάκης», απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο.
Η Λαική Συσπείρωση, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο έργο που δεν είναι ούτε κοστοβόρο, ούτε χρονοβόρο, δεν είναι ουσιαστικά στους σχεδιασμούς της περιφερειακής αρχής του κ. Αγοραστού, όπως δεν ήταν εδώ και 12 χρόνια που έχει την διοίκηση της περιφέρειας, κρατώντας αποκλεισμένους τους κατοίκους και επισκέπτες της Νεράιδας και Καροπλεσίου από την μεταξύ τους συγκοινωνία. Γι’ αυτό δεν έκανε και την βελτίωση με χαλικόστρωση του δρόμου των 218 μέτρων, ένθεν και ένθεν των υπαρχόντων βάθρων για τη γέφυρα, που οι κάτοικοι καθάρισαν πέρσι εθελοντικά από τη βλάστηση.

Η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας και το ΚΚΕ, θα συνεχίσουμε να προβάλουμε και να διεκδικούμε τη λύση αυτών και όλων των άλλων προβλημάτων της περιοχής. Καλούμε επίσης τους μόνιμους κατοίκους και τους ετεροδημότες αυτών των ορεινών χωριών της Καρδίτσας, να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για την αρνητική στάση της περιφερειακής αρχής και της κυβέρνησης της Ν.Δ, απέναντι στα προβλήματά τους, όπως και από την εκκωφαντική αφωνία όλα αυτά τα χρόνια της κοινής παράταξης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ του κ. Τσιλιμίγκα και των άλλων παρατάξεων στο Π.Σ Θεσσαλίας, που θα τους θυμηθούν ξανά μπροστά στις εκλογές.
Να μην περιμένουν κανένα «σωτήρα». Να κινητοποιηθούν οργανωμένα, παρακάμπτοντας όσους τους κοροϊδεύουν τόσα χρόνια, απαιτώντας όσα τους οφείλουν και δεν τους αποδίδουν κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμος.
Να αποκατασταθούν γρήγορα τα οδικά τμήματα Σαραντάπορο – Νεράϊδα, Ίταμος – Καροπλέσι και Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι με ευθύνη της κυβέρνησης και της περιφέρειας.
Να κατασκευαστούν το ταχύτερο δυνατόν ο Παραμεγδόβιος δρόμος και η γέφυρα στο Μέγδοβα, για να συνδεθεί η περιοχή και γενικότερα η Καρδίτσα με Ευρυτανία και Αιτωλοακαρνανία και μέχρι τότε να χαλικοστρωθούν τα 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας.
Να τοποθετηθεί επιτέλους με ευθύνη της περιφέρειας γέφυρα στη θέση «Ρογκάκια» που θα συνδέσει τα χωριά Νεράϊδα και Καροπλέσι.