Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που έρχονται να φωτίσουν άγνωστες πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών με τους 57 νεκρούς περιλαμβάνονται στην 75σέλιδη έκθεση τεχνικών συμβούλων, που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων με στόχο να συνδράμουν το έργο της Δικαιοσύνης, στην ανεύρεση της αλήθειας κα την απόδοση ποινικών ευθυνών για την τιμωρία των ενόχων στην υπόθεση αυτή που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την κοινή γνώμη.
Ένα μεγάλο κενό υπάρχει στην έλλειψη οπτικού υλικού που να αποτυπώνει τη διαδρομή του τρένου από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα
Η έκθεση των τεχνικών συμβούλων παραδόθηκε στον εφέτη – ειδικό ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος ερευνά την υπόθεση προς κάθε κατεύθυνση, και εδώ και λίγες ώρες αποτελεί «σώμα» της ογκωδέστατης δικογραφίας, που εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία όσο προχωρούν οι διαδικασίες και τα οποία θα αποτιμηθούν από τους δικαστές όταν φτάσει η ώρα της κρίσης για τους κατηγορουμένους που θα καθίσουν τελικά στο εδώλιο.
«Υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης των στοιχείων της βασικής έκθεσης αλλά και των συμπληρωματικών τεχνικών εκθέσεων, επειδή προέκυψαν σημαντικά στοιχεία, τα οποία αποκαλύπτουν με απόλυτο και αντικειμενικό τρόπο τόσο την αλληλουχία γεγονότων λίγα δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, κατά τη διάρκεια αυτής και μετά από αυτήν, καθώς και το υλικό το οποίο προκάλεσε το εκρηκτικό μείγμα στην έκρηξη και κατ’ επέκταση την πυρκαγιά κυρίως στα επιβατηγά βαγόνια που προκάλεσε πολλούς από τους θανάτους, αλλά και τις διαδικασίες ταχείας, συστηματικής και οργανωμένης διαμόρφωσης της σκηνής του δυστυχήματος, διαμόρφωση που οδήγησε σε απώλεια και καταστροφή σημαντικών αποδεικτικών στοιχείων» αναφέρουν στον πρόλογό τους οι τεχνικοί σύμβουλοι, επισημαίνοντας συνολικά 30 «γκρίζες ζώνες» που με προσοχή θα πρέπει να εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.
Στο τελευταίο συμπέρασμά τους, με τον αριθμό «30», οι τεχνικοί σύμβουλοι, απορρίπτοντας επί της ουσίας τη «θεωρία» της πρόκλησης της πυρκαγιάς από «έλαιο σιλικόνης μετασχηματιστών», αναφέρουν ότι «από την έρευνα των ειδικών επιστημόνων και τις μετρήσεις, που έκαναν με τον τρόπο που περιγράφουν τεκμαίρεται η μεταφορά 12 έως 15 ετών εύφλεκτων υγρών διαλυτών, οι οποίοι και ευθύνεται για τη δημιουργία της πυρκαγιάς, που κατέστη εκ των πραγμάτων η αιτία για τον θάνατο αποδεδειγμένα πλέον τουλάχιστον 16 εκ των επιβατών».
Σε «στάση πυγμάχου»
Ιδιαίτερο κεφάλαιο αφιερώνεται στην κακή φόρτωση των λαμαρινών στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που «απελευθερωμένες ουσιαστικά αμέσως με την πέδηση επιβάρυναν στο χειρότερο τις συνέπειες του ατυχήματος, αφού σε πολλά σημεία εμβόλισαν τα βαγόνια της επιβατικής, αλλά πιθανότατα εμβόλισαν και τα δοχεία μεταφοράς εύφλεκτων ελευθερώνοντας το υγρό με τις περιγραφόμενες παραπάνω συνέπειες».
Με βάση το υλικό που εξέτασαν καταλήγουν επίσης το συμπέρασμα ότι υπάρχουν ενδείξεις πως τουλάχιστον 5 επιβάτες ήταν σε «στάση πυγμάχου», που είναι η στάση του σώματος του ανθρώπου όταν καίγεται ζωντανός, σημειώνοντας ότι τουλάχιστον 16 άνθρωποι ήταν ζωντανοί τη στιγμή που κατελήφθησαν από τη φωτιά ή τη συνέπειες της.
Ενα μεγάλο κενό υπάρχει επίσης, όπως καταγράφεται στην πολυσέλιδη έκθεση, στην έλλειψη οπτικού υλικού που να αποτυπώνει τη διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Μία ακόμα γκρίζα ζώνη αφορά την έλλειψη οπτικού υλικού της διαδρομής που ακολούθησε η εμπορική αμαξοστοιχία που έφυγε από τη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι: «Από έγγραφο της εταιρείας security, που μεταξύ άλλων είχε την αρμοδιότητα χειρισμού των καμερών καταγραφής στους σταθμούς τους σιδηροδρόμου, διαπιστώνεται ότι ενώ ζητήθηκε παράταση του χρονικού διαστήματος πέραν των 15 ημερών για διατήρηση του βιντεοσκοπικού υλικού στους σταθμούς διαδρομής από Αθήνα μέχρι Λάρισα, δεν ζητήθηκε το ίδιο για τους σταθμούς από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα, προκειμένου να ελεγχθεί η κίνηση και η αρχική σύνθεση της εμπορικής αμαξοστοιχίας».
Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»
Πηγή: in.gr