Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν σήμερα στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Συλλόγων Γονέων για τον χαρακτηρισμό δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων. Ιδιαίτερα εκδηλωτικοί ήταν οι γονείς από το 25ο δημοτικό σχολείο στο Λιβαδάκι το οποίο με βάση το σχεδιασμό της διεύθυνσης εκπαίδευσης , αναμένεται να μετατραπεί σε Πειραματικό
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων, Δ. Παπαποστόλου, “η μετατροπή των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε πειραματικά δεν στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική αναλογικής επέκτασής τους ανά την Ελλάδα.
Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πειραματικά σχολεία ουσιαστικά θα βρεθούν σε κυκεώνα ανακατατάξεων όπως:
-Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση κάτι που συμβαίνει σήμερα σε όλα τα πειραματικά σχολεία. Καταργούνται, επομένως, τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, χάνεται η χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό και γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, κάτι που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
-Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική το
υς θέση, με βάση τα όσα προβλέπονται από το άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021. Είναι σαφές ότι όταν ο αριθμός των εκπαιδευτικών που δεν έχουν οργανική θέση θα αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό έπειτα από μια εκτίναξη του αριθμού των Πειραματικών σχολείων, αυτό αποτελεί ένα πολύ σοβαρό βήμα προς τη γενίκευση της ελαστικής σχέσης εργασίας και τη σταδιακή απώλεια των οργανικών θέσεων για το σύνολο των εκπαιδευτικών”, επεσήμανε ο κ. Παπαποστόλου, ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας να συζητήσει με τη ΔΟΕ για το θέμα και μέχρι τότε να σταματήσει κάθε διαδικασία.