Η Καρδίτσα είχε την τύχη να είναι από τις πρώτες πόλεις της Ελλάδας που έθεσαν σε λειτουργία το πρωτοποριακό αυτοματοποιημένο σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων. Πρόκειται για ένα σύστημα που “έδεσε” με τις γενικότερες πρακτικές που ακολουθήθηκαν και καθιέρωσαν την Καρδίτσα ως την πόλη του ποδηλάτου. Ωστόσο με το πέρασμα των χρόνων, την αδιαφορία-σε αρκετές περιπτώσεις-δημοτικών αρχών αλλά και την απερισκεψία και την ανευθυνότητα πολιτών, το σύστημα αυτό απαξιώθηκε ενώ αρκετοί σταθμοί ποδηλάτων εγκαταλείφθηκαν. Προφανώς η εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα οι σταθμοί και η λειτουργία του συστήματος δεν…τιμούν την βραβευμένη “Πόλη του Ποδηλάτου”.

Η δημοτική αρχή στην προσπάθειά της να ενισχύσει τη χρήση του ποδηλάτου δρομολογεί την αναβάθμιση του συστήματος, την μετακίνηση κάποιων σταθμών, την κατάργηση κάποιων άλλων αλλά και τη δημιουργια νέων. Επικαιροποιώντας τις ανάγκες που υπάρχουν, μελετώντας τα στοιχεία για τη χρήση και τη ζήτηση των κοινόχρηστων ποδηλάτων σχεδιάζει ουσιαστικά να επανασχεδιάσει το χάρτη του συστήματος κοινόχρήστων ποδηλάτων στην πόλη.

Αυτή τη σιγμή στη Καρδίτσα υπάρχουν σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στη κεντρική Πλατεία, στο Παυσίλυπο, στο Αθλητικό Πάρκο, στον ΟΣΕ, στην Κτηνιατρική Σχολή και στην πλατεία Λάππα.

Ο σχεδιασμός που υπάρχει ειναι να καταργηθούν ο σταθμός της Κεντρικής Πλατείας και της πλατείας Λάππα (ο οποίος δεν λειτουργεί), να μετακινηθεί ο σταθμός του αθλητικού πάρκου προς το ΚΤΕΛ ώστε να εξυπηρετούνται και οι ταξιδιώτες, να μετακινηθεί ο σταθμός του ΟΣΕ πιο κοντά στο κτίριο δεδομένου ότι επίκειται η διαπλάτυνση του δρόμου και να διατηρηθούν ως έχουν οι σταθμοί στο Παυσίλυπο και την Κτηνιατρική Σχολή. Επιπλέον θα δημιουργηθούν τέσσερις θέσεις στάθμευσης με δυο ποδήλατα η κάθε μία σε κάθε ξενοδοχείο της πόλης για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών ενώ θα δημιουργηθεί νεός σταθμός και στο πρώην ΤΕΙ (νυν Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) για τις ανάγκες των φοιτητών.

Παράλληλα θα γίνει αναβάθμιση του λειτουργικού προγράμματος του συστήματος ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους χρήστες με τη χρήση μιας απλής εφαρμογής στα κινητά νέας τεχνολογίας να επιλέγουν το ποδήλατο που θα χρησιμοποιήσουν και να πληρώνουν το αντίτιμο με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα τους.

Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 60 διαθέσιμα ποδήλατα σε 102 θέσεις ενώ υπάρχουν και 10 εφεδρικά ποδήλατα.

“Προσπαθούμε συνεχώς να αναδείξουμε το ποδήλατο, το περπάτημα και γενικότερα τη βιώσιμη κινητικότητα, ως το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας” τόνισε στο “ΝΑ” ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκος και συνέχισε “ η αναβάθμιση του συστήματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι επιβεβλημένη όπως και η επανεξέταση της χωροθέτησης των σταθμών καθώς έχουν προκύψει νέες ανάγκες. Με τα στελέχη του δήμου μελετάμε τα νέα δεδομένα ώτσε να καταλήξουμε στην καλύτερη δυνατή λύση που θα εξυπηρετεί τόσο τον Καρδιτσιώτη όσο και τον επισκέπτη της πόλης”.

Τζένη Σουλτανιά